Ingen fjärde junihandel och tankar om "dra-åt-helvete-kapital"

Det blev ingen fjärde juni handel på AVA för mig. Jag hade fullt upp med annat under semestern så det hanns helt enkelt inte med. Surt sa räven men ibland får livet komma föra.

Jag snubblade förbi en intressant artikel idag nämligen en om behovet av ett:  dra åt helevete kapital 
bara ökar. Tyvärr är artikeln bakom betalvägg men av rubriken och det lilla man kan läsa så har allt fler svenskar fastnat i bojor kopplat till boendekostnader.

Jag själv som 80talist har märkt av detta. Dels socialt i relationer där folk inte vågar gå isär med sin partner pga boendesituationen och dels på grund av att det blir svårt och dyrt att bo ensam med dagens höga boendekostnader.

Nä andemeningen i rubriken belyser flera aspekter som är viktiga enligt mig.  Den ena är att ha ett dra-åt-helvete-kapital  för att kunna säga hej då till arbetsgivare eller partners man ej vill vara med eller helt enkelt byta stad.  Den andra är boendekostnaderna i Sverige ökar och ökar och det gäller gardera sig mot detta. Här har vi som bostadsspekulanter en viktig uppgift. Nämligen den att göra en grundlig analys och inte överbuda på lägenheter med höga kostnader och dåliga föreningar.

Nåväl lite måndagssvamel från semestern. Jag ska nog ta andra koppen kaffe nu.  Chipp!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Nytt rekord i pekuinära tal.

Lite mer än en månads utveckling

Kul med uppgång - börjar köra lite fonder.