sparkvoter och husdrömmar



Just nu har jag suttit och hanterat räkningar för mina nya borgenärer då jag stuvat om i ekonomin för att kunna spara mer. Det är sjukt segt att vissa leverantörer inte per automatik lägger in e-faktura och jag får betala fakturaavgifter. Min nya försäkringsgivare skickade den utan problem direkt efter registrering.  Nu när jag lagt in samtliga skulder kunde jag utan problem räkna ut förra månadens och denna månadens sparkvot.  Sparkvoten för juni landade på 51 %  sparkvoten för juli landar på 21 %. 

I veckan har det varit riktigt segt på första jobbveckan. Har drömt mig bort till att nå mitt slutmål.  Ett av mina slutmål är att köpa en gård norröver med låga månadskostnader, där jag kan förverkliga mig själv. Kvällarna denna veckan har gått åt att hemnetknarka en hel del. Förövrigt har jag haft rekordmånga lunchlådor den senaste tiden, bra för sparkvoten.

Imorgon blir det handla lite aktier och föra över en del till avanzas räntekonton.

Sammantaget finner jag att jag har ett positivt flow i mitt sparande vilket kan ge lite aktivitet på bloggen. 

Återkopplar framöver.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nytt rekord i pekuinära tal.

Lite mer än en månads utveckling

Kul med uppgång - börjar köra lite fonder.