Bokslut augusti - dyrt att vara ledig

I augusti har jag köpt några Sampo för förra månadens sparade pengar. Nytt bolag i min portfölj.
En kort tid senare kom rapport om att de köper Norwgians bankverksamhet vilket fick kursen att öka något.

Nu är räkningarna för denna månad betalda och sparkvoten hamnar på blygsamma 6,5 procent. Vilket är mindre än jag skulle önska. Men det är delvis förskjutna semesterpengar som jag måste betala nu. Mitt motto är att alltid leva så mycket som jag kan. Något tal om FIRE kommer det nog aldrig bli för min del, utan som sagt deltidsarbete på ålderns höst.Om man som vissa räknar med avbetalning på CSN-lån i sparkvoten - vilket jag anser vara fusk. Så hamnar sparkvoten på nästan 18 % vilket känns bättre.

En tanke som slår mig är hur dyrt det är när man är ledig, det går åt mycket mer pengar än när man är fast i de snurrande hamsterhjulen.


Det har varit skönt att inte logga in på nätbankerna och se alla ras. Det gäller att hålla sig kall och köpa mera bara, denna månad för mindre pengar än tänkt.

I veckan kommer nog nya inköp att genomföras. Ser fram emot höst och nya utdelningar.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nytt rekord i pekuinära tal.

Lite mer än en månads utveckling

Kul med uppgång - börjar köra lite fonder.